Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Hirdetés

Meg kéne már dumálni!

Cikkek/Interjúk 2010. június 27. PozitiveRP 152 hozzászólás 2660 olvasás

Meg kéne már dumálni!

TeamSpeak 3-n fogunk összegyűlni (VLC-féle). Leszünk vagy 10-en. És átbeszéljük azt, ami most van. De nem akarok ilyen nyers lenni, még ha most az is lesz a cél, a lényeg, hogy ez egy külföldi mintára alapuló, elvileg kötetlen csevej lesz, ahol 7 fontos-fontosabb pontot fogunk átbeszélni.

Röviden:
- Nightcupok
- Egyébb online kupák, rendezvények
- Offline rendezvények
- Publik szerverek Magyarországon
- Hírezés, cikkezés
- A top és a feltörekvő magyar csapatok támogatása
- A következő Nations Cup-ra a magyar keret

Tények szárazon:

A Nightcupok... Régen voltak az OGC-s NC-k, abból volt 14. Szép sikere volt, egész népszerűek voltak, de egyszerűen az akkori csapat belefáradt. Volt a PP kupa, eleinte sikeres, majd egyre népszerűtlenebb. Az admin gárda miatt sokan nem jöttek el. Próbálkozás volt a FNL-tal, ám szerverbiztosítás meg más okok híján ez se sikerült. Pedig itt az admin csapat is szinte mesébe illő volt. Aztán most volt itt 2 Nightcup, Pingwin és jómagam szerveztük. Elsőre sokan jöttek el, másodikra kevesebben, harmadik kudarcba fulladt.

Volt Totaltf kupa is. Hatalmas siker. De a botrány ott is eléggé elvette a szervezők erejét. Szerveztek régen Pubiék 2v2 bball kupát. Az is jó volt. Volt a PP-nél is egy ilyen, az is sikeres. És nemrégiben mi is csináltunk egyet, ide is szép számú csapat nevezett. Mégse akarja az elkövetkezendő nem nc-t a közösség.

Eddig csak privát offline rendezvények voltak. Volt a Calinak Kőszegen LAN-ja, és valószínűleg lesz is. Idén. De csak privát lesz, mint volt. Emellett voltak próbálkozások, de alig volt nevező. Külföldön mindeközben egyre több a TF2-s LAN, jelenleg is zajlik egy. Malkovban, egy cseh városban csapnak össze az ottani csapatok. A közösség még is tart tőle, hogy Magyarországon legyen. 4 csapat jönne el biztosan rá.

A Valve folyamatosan adja ki a frissítéseket, és mára elég érdekes a pub. Egymás leszólogatása megy, ha meg felmegy egy-két jobb játékos, akkor indul a kempelés. Alig lehet ellene tenni valamit. Jelenleg van 3 magyar publik szerver, de ezek is hanyatlóban. Inkább mennek a játékosok lobbyzni vagy warozni / mixelni.

Hol aktívabb, hol inaktívabbak a szerkesztők. Lassan egy éve vannak itt az OGC-nél hírezők. Most Desann jön új főszerkesztőnek. Ezzel szemben a Totaltf-en mostanság alig van cikk, ellenben ha van, teljesen más kategóriában. De az az igazság, nincs is mit. Itt van egy-két scene hír. És ha lenne is mit, kérdéses, hogy megéri-e, meg ugyebár mi is tetszik a közösségnek.

Ott a Redstars, ott az üBearz. De a VLC most nem tudott indulni. Az NMI meg gondolom nem akart. Azért így is szép a magyar élmezőny, de lehetne több csapat. Egész sok idén a div6-os is. Van utánpótlás is. Csak éppen az összesen 8 csapat nem olyan jó. Persze nyár van, és szerencsére vannak még kisebb csapatok, mint pl. az iFl. A támogatás mértéke régóta kérdés, és hogy kiket, mi alapon. Az biztos, hogy pár csapatnak jól jönne.

Lazító bónusz kérdésként pedig a Nations Cup kerete. Nem olyan fontos, mint a többi, ugyanakkor hazánk képviselése a tét. Az nyilvánvaló, hogy sokan nem olyan aktívak nyáron, azonban érzésem szerint a nyári liga után lesz a nemzetek kupája. Ami mindjárt itt van! A kérdés, hogy ki legyen az, akiket relatív kisebb csapatokból hívunk. Luigi, Kacsaa, Bytek... Lehetőségek lennének.

Próbáltam objektív maradni, de ha az ember nem egy napszemüveges, oldalra döntött fejű Horatio, akkor kicsit nehezebb. Anélkül próbáltam leírni a dolgokat, hogy bárkiben ezzel elmozdulna valamelyik oldalra a véleménye.
Fontos dolgokat írtam, sőt akár "a közösség jövője" is lehetne a cím. Két ok késztetett, hogy megírjam a cikket. Egyik részről az érintett felek így megkapták az összes kivesézendő pontot, másrészt a kívülállók is megismerkedhetnek, hogy körülbelül mit is szeretnénk. Plusz Élő Gyógyszer barátom ötlete után - ebből az egészből egy nyilvános beszélgetést fogunk csinálni. Bárki fel jöhet a ts3-ra, és hallgathat minket, csupán nem tud beszélni. Ellenben az elhangzottakat valós időben meg lehet tárgyalni a kommentekben. (Na ez de vadul hangzik, mint valami 3D led TV reklám.)
Remélhetőleg aki feljön, az tudja hallgatni, ám le lesz mute-olva. Annyira ezekben nem vagyok biztos, mint ahogy a szerver IP-jét se tudom megmondani. Ez ügyben majd a VLC-s kolléga fog csinálni valamit.

Ez az egész egy próbálkozás, lehet hogy egyáltalán nem jön be. Ha már a 7 pontból egynél el tudunk érni valami jót, akkor viszont az sikernek könyvelhető el. Veszíteni valónk nincs, javítsatok ki, ha tévedek. :)

A TeamSpeak 3 infókat itt, ebben a hírben közlöm - ha megvannak.

Időpont: 2010. június 29, kedd, 20:00

Szerk. (06. 27, 16:30):
Nagyon sokan kérdezték, és kétségbe vonták a résztvevőket. Mivel nem titok, a teljesség igényével leírom: Bunfi, Desann, Fodi, Hykleri, Minisun, Pingwin, Tortura és jómagam.
A keddi időpont azért lett kitalálva, mert Desannak nem volt jó más nap, értem ezalatt a szerdát, csütörtököt, amikor nincs VB meccs.
A flame-nek pedig nincs helye most a kommentekben, a Nations Cup-on eredetileg nem értettem semmi lényeges változást, csak annyit, hogy az alap hatosba az öt mellé egyvalaki. Esetleg. :)

Szerk. (06. 29, 19:25):
Marha jó idő volt a Velencei-tónál, bár a víz kicsit hideg volt... Hazaérve, egy aprócska változtatás lesz eszközölve, Mumblen lesz lebonyolítva, méghozzá az OGC-s mumblen. Hogy miért? A völöcö-féle ts3 csak 32 slotos.

Mumble adatok:
- Cím: mumble.ogc.hu
- Port: 64739
- Szoba: _Team Fortress 2 Shoutcast szoba

Időpont:
- 2010. június 29, kedd, 20:00

avatar #152
hello_kitty 2010. július 14. 965 hozzászólás 359.
Outdated. True.
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...
avatar #151
Pityubaa 2010. július 13. 256 hozzászólás 1339.
Valaki vegye már le a címlapról ezt a topicot.
avatar #150
Desann 2010. július 13. 205 hozzászólás 1574.
Válasz Submit #146. hozzászólására
"A Valve folyamatosan adja ki a frissítéseket, és mára elég érdekes a pub. Egymás leszólogatása megy, ha meg felmegy egy-két jobb játékos, akkor indul a kempelés. Alig lehet ellene tenni valamit. Jelenleg van 3 magyar publik szerver, de ezek is hanyatlóban. Inkább mennek a játékosok lobbyzni vagy warozni / mixelni."

Igen: eléggé érdekes a pub.? Igen? Erről te Pozitive, és a kedves OGC admin gárda is tehet, ugyanis egyszerűen nem mernek senkit kibannolni a z OGC-ről...Jó példa erre a Taki, Toci IQ áradat, és skill kombó, akik ok nélkül leosztanak bárkit, és belekeverik a vitába 2 perc alatt a felmenőidet, szerintem mindenki emlékszik rá amikor Bunfiéknak neki esett Taki, és egy másik "tag" hogy : "a kúrva anyádat hogy te privátos köcsög, méé lőtté ee"
Így viselkedik? 1 hét bann, megint ilyen 1 hónap! Aki ezt mondja annak igaza is van.
De ha adminok: Pl. Larry hogy lehet admin azt nem értem, valakit kibannoltak a múltkor, én meg megkérdeztem hogy miért bannolták, erre én is kaptam a 30 perceset...
Akkor: szar a pub? Igen, az OGC tényleg a legszarabb, 4 map, 4 kocsitolós szar, ami játszhatatlan, meg a CampBowl nevezetű szépség

Az OGC Revenget nagyon helyre kéne már rakni, és visszatenni 24 slotosra, hogy ne legyen ilyen giga lagg, és a közösségen is faragni kéne, a már emlegetett módszerekkel...
Ha meg nem tanul semmiből megy a végleges Bann, azt mehet a fizetős legál hack-es szerverekre...khm, premium...
Részleteivel egyet tudok érteni. :)
avatar #149
Submit 2010. július 13. 11 hozzászólás 7695.
Válasz wrex #148. hozzászólására
Ha most admin lennék... :DD
de nem vagy az^^

Plusz: még ha bannolni akarnál, akkor se tehetnéd meg, mert nem tettem semmi szabályzatba ütközőt, sem az OGC szervereken, sem itt.
avatar #148
wrex 2010. július 13. 437 hozzászólás 839.
Válasz Submit #146. hozzászólására
"A Valve folyamatosan adja ki a frissítéseket, és mára elég érdekes a pub. Egymás leszólogatása megy, ha meg felmegy egy-két jobb játékos, akkor indul a kempelés. Alig lehet ellene tenni valamit. Jelenleg van 3 magyar publik szerver, de ezek is hanyatlóban. Inkább mennek a játékosok lobbyzni vagy warozni / mixelni."

Igen: eléggé érdekes a pub.? Igen? Erről te Pozitive, és a kedves OGC admin gárda is tehet, ugyanis egyszerűen nem mernek senkit kibannolni a z OGC-ről...Jó példa erre a Taki, Toci IQ áradat, és skill kombó, akik ok nélkül leosztanak bárkit, és belekeverik a vitába 2 perc alatt a felmenőidet, szerintem mindenki emlékszik rá amikor Bunfiéknak neki esett Taki, és egy másik "tag" hogy : "a kúrva anyádat hogy te privátos köcsög, méé lőtté ee"
Így viselkedik? 1 hét bann, megint ilyen 1 hónap! Aki ezt mondja annak igaza is van.
De ha adminok: Pl. Larry hogy lehet admin azt nem értem, valakit kibannoltak a múltkor, én meg megkérdeztem hogy miért bannolták, erre én is kaptam a 30 perceset...
Akkor: szar a pub? Igen, az OGC tényleg a legszarabb, 4 map, 4 kocsitolós szar, ami játszhatatlan, meg a CampBowl nevezetű szépség

Az OGC Revenget nagyon helyre kéne már rakni, és visszatenni 24 slotosra, hogy ne legyen ilyen giga lagg, és a közösségen is faragni kéne, a már emlegetett módszerekkel...
Ha meg nem tanul semmiből megy a végleges Bann, azt mehet a fizetős legál hack-es szerverekre...khm, premium...
Ha most admin lennék... :DD
8)
avatar #147
PozitiveRP 2010. július 13. 1123 hozzászólás 297.
Válasz Submit #146. hozzászólására
"A Valve folyamatosan adja ki a frissítéseket, és mára elég érdekes a pub. Egymás leszólogatása megy, ha meg felmegy egy-két jobb játékos, akkor indul a kempelés. Alig lehet ellene tenni valamit. Jelenleg van 3 magyar publik szerver, de ezek is hanyatlóban. Inkább mennek a játékosok lobbyzni vagy warozni / mixelni."

Igen: eléggé érdekes a pub.? Igen? Erről te Pozitive, és a kedves OGC admin gárda is tehet, ugyanis egyszerűen nem mernek senkit kibannolni a z OGC-ről...Jó példa erre a Taki, Toci IQ áradat, és skill kombó, akik ok nélkül leosztanak bárkit, és belekeverik a vitába 2 perc alatt a felmenőidet, szerintem mindenki emlékszik rá amikor Bunfiéknak neki esett Taki, és egy másik "tag" hogy : "a kúrva anyádat hogy te privátos köcsög, méé lőtté ee"
Így viselkedik? 1 hét bann, megint ilyen 1 hónap! Aki ezt mondja annak igaza is van.
De ha adminok: Pl. Larry hogy lehet admin azt nem értem, valakit kibannoltak a múltkor, én meg megkérdeztem hogy miért bannolták, erre én is kaptam a 30 perceset...
Akkor: szar a pub? Igen, az OGC tényleg a legszarabb, 4 map, 4 kocsitolós szar, ami játszhatatlan, meg a CampBowl nevezetű szépség

Az OGC Revenget nagyon helyre kéne már rakni, és visszatenni 24 slotosra, hogy ne legyen ilyen giga lagg, és a közösségen is faragni kéne, a már emlegetett módszerekkel...
Ha meg nem tanul semmiből megy a végleges Bann, azt mehet a fizetős legál hack-es szerverekre...khm, premium...
.
"Minden problémánál felsejlik a megoldás reménysugara; és a szilárd bizonyosság, hogy semmi sem biztos vagy megváltoztathatatlan."
avatar #146
Submit 2010. július 12. 11 hozzászólás 7695.
"A Valve folyamatosan adja ki a frissítéseket, és mára elég érdekes a pub. Egymás leszólogatása megy, ha meg felmegy egy-két jobb játékos, akkor indul a kempelés. Alig lehet ellene tenni valamit. Jelenleg van 3 magyar publik szerver, de ezek is hanyatlóban. Inkább mennek a játékosok lobbyzni vagy warozni / mixelni."

Igen: eléggé érdekes a pub.? Igen? Erről te Pozitive, és a kedves OGC admin gárda is tehet, ugyanis egyszerűen nem mernek senkit kibannolni a z OGC-ről...Jó példa erre a Taki, Toci IQ áradat, és skill kombó, akik ok nélkül leosztanak bárkit, és belekeverik a vitába 2 perc alatt a felmenőidet, szerintem mindenki emlékszik rá amikor Bunfiéknak neki esett Taki, és egy másik "tag" hogy : "a kúrva anyádat hogy te privátos köcsög, méé lőtté ee"
Így viselkedik? 1 hét bann, megint ilyen 1 hónap! Aki ezt mondja annak igaza is van.
De ha adminok: Pl. Larry hogy lehet admin azt nem értem, valakit kibannoltak a múltkor, én meg megkérdeztem hogy miért bannolták, erre én is kaptam a 30 perceset...
Akkor: szar a pub? Igen, az OGC tényleg a legszarabb, 4 map, 4 kocsitolós szar, ami játszhatatlan, meg a CampBowl nevezetű szépség

Az OGC Revenget nagyon helyre kéne már rakni, és visszatenni 24 slotosra, hogy ne legyen ilyen giga lagg, és a közösségen is faragni kéne, a már emlegetett módszerekkel...
Ha meg nem tanul semmiből megy a végleges Bann, azt mehet a fizetős legál hack-es szerverekre...khm, premium...
avatar #145
Submit 2010. július 12. 11 hozzászólás 7695.
Válasz FX0 #105. hozzászólására
Ebben van vmi igazság mondjuk, mert ugye a megbeszélés után cselekedetet még nem láttam. Szerintem akiknek van ,,joguk" a változtatáshoz, azoknak már lett volna idejük ezt eszközölni.







Mennék játszani HA



- nem 2 server lenne -> fél órákat kell várni mire bekerülök





HA lenne aktív admin gárda (sztem ez könnyen megoldható, mert ugye sok kocka van)



- Vki pofázik? 1 hét ban...megint? 1 hónap. Akinek ez nem tetszik mehet külföldi only 2fort noob serverekre játszani. Sok választás nincs :]







De hát sok a ,,HA" szócska :]



Vmelyik nap már felmerült bennem, hogy itthagyjam ezt a szart, ÉN a egyik legnagyobb tf2 fan, imádok játszani ezzel a játékkal, de egyszerűen nincs kedvem mostanában... Ígyis látom, hogy mások is kacsingatnak elfele más játékok irányába, nem is kicsit... ki bfbc2...ki más...
a BF az leglább nem lesz elbaszva szar updatekkel, mint robot kutya stb....
avatar #144
Válasz Edomeh #142. hozzászólására
Pedig nekem tökre az jött le hogy egy tiszteletlen, nagypofájú suhanc vagy :D
Neked is? Nekem is. Csak épp másvalaki a mondat alanya 8)
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...
avatar #143
kappan 2010. július 6. 739 hozzászólás 480.
Válasz Edomeh #142. hozzászólására
Pedig nekem tökre az jött le hogy egy tiszteletlen, nagypofájú suhanc vagy :D
Én meg azt hittem hogy egy tudálékos hülyegyerek vagy. De sajna rá kellett jönnöm, hogy ez a valóság. :(
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #142
Edomeh 2010. július 6. 244 hozzászólás 1388.
Válasz Fodishow #141. hozzászólására
Komolyan, én nem is értem hogyan jutottam el addig mentor nélkül hogy ne egy tiszteletlen, nagypofájú suhanc legyek. Tudod ehhez nem mentor kell hanem szülő. Nem azért játszom hogy 12éveseket neveljek jómodorra. Ha Te viszont igen akkor nyugodtan "mentorálj" csak, én ugyan nem tartalak vissza.
Pedig nekem tökre az jött le hogy egy tiszteletlen, nagypofájú suhanc vagy :D
avatar #141
Fodishow 2010. július 6. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Bubicica #140. hozzászólására
Na, hazaértem.

A kb. 10 hozzászólásomból mindegyikben feltételes módot használtam, hogy segíthet. Ez a játék élvezhetőbbé tevésének egyik lépése lenne, sok másik mellett, de egyszerre csak egyet akartam.

Ráadásul buta módon azt hittem, hogy a serdülőket jelentősen befolyásolják a kortárs csoportok, mivel ezeket használják referencia csoportnak, ami meghatározza önértékelésüket. Azt is hittem, hogy ilyen idős korban példaképeket keresnek maguknak, amiket a hasonló tevékenységet űző idősebbek közül választanak ki, és megpróbálnak hasonulni hozzájuk. Naiv voltam, amikor azt gondoltam, a serdülők identitása ilyenkor alakul ki, és lényeges, hogy milyen példák állnak rendelkezésre, akikre felnéznek: és ha azt látják, hogy normálisan viselkednek, akkor ők is hasonlóan tesznek. Honnan veszek ekkora baromságokat?


Viszont mivel jelentkezők nem voltak, nincs értelme tovább tárgyalni a témát. Tényleg sajnálom, hogy nem jött létre, szerintem tényleg segíthetett volna. Na mindegy, kívánom azért, hogy igazatok legyen, és jobbra forduljon a TF2 sorsa.

Elnézést azoktól, akiknek feleslegesen raboltam az idejét.

Bubi
Komolyan, én nem is értem hogyan jutottam el addig mentor nélkül hogy ne egy tiszteletlen, nagypofájú suhanc legyek. Tudod ehhez nem mentor kell hanem szülő. Nem azért játszom hogy 12éveseket neveljek jómodorra. Ha Te viszont igen akkor nyugodtan "mentorálj" csak, én ugyan nem tartalak vissza.
avatar #140
Bubicica 2010. július 5. 169 hozzászólás 1814.
Válasz Fodishow #131. hozzászólására
Tehát Veér Istvánnak a mentorprogram fog segiteni. Ühhüm, rendben, nincs több kérdésem...
Na, hazaértem.

A kb. 10 hozzászólásomból mindegyikben feltételes módot használtam, hogy segíthet. Ez a játék élvezhetőbbé tevésének egyik lépése lenne, sok másik mellett, de egyszerre csak egyet akartam.

Ráadásul buta módon azt hittem, hogy a serdülőket jelentősen befolyásolják a kortárs csoportok, mivel ezeket használják referencia csoportnak, ami meghatározza önértékelésüket. Azt is hittem, hogy ilyen idős korban példaképeket keresnek maguknak, amiket a hasonló tevékenységet űző idősebbek közül választanak ki, és megpróbálnak hasonulni hozzájuk. Naiv voltam, amikor azt gondoltam, a serdülők identitása ilyenkor alakul ki, és lényeges, hogy milyen példák állnak rendelkezésre, akikre felnéznek: és ha azt látják, hogy normálisan viselkednek, akkor ők is hasonlóan tesznek. Honnan veszek ekkora baromságokat?


Viszont mivel jelentkezők nem voltak, nincs értelme tovább tárgyalni a témát. Tényleg sajnálom, hogy nem jött létre, szerintem tényleg segíthetett volna. Na mindegy, kívánom azért, hogy igazatok legyen, és jobbra forduljon a TF2 sorsa.

Elnézést azoktól, akiknek feleslegesen raboltam az idejét.

Bubi
avatar #139
Fodishow 2010. július 5. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Edomeh #133. hozzászólására
De egyáltalán minek játszani? :D

Én már egyáltalán nem élvezem a játékot, helyette más elfoglaltságot találtam: szörfözök, piálok a haverokkal, elmegyek külföldre (hozzáteszem, amikor csak szeretnék), nyelvet tanulok (angolt már nem kell, megvan a felsőfokú, és még mindig nem vagyok 17 :D), csajozok (sikerrel), nem értem, mi a faszomat esztek egész nyáron a gépen... :D
Te vagy a példaképem. Nem, igazából leszarom, de köszönet hogy megosztottad velünk.
avatar #138
Edomeh 2010. július 5. 244 hozzászólás 1388.
Ki a faszom az a hawkins? :D
avatar #137
Tovább mennék, azt kérem karácsonyra kedves anyukáméktól, hogy edomeh lehessek. :)
Hawkins törvényes gyámja!
avatar #136
Ha gondolod bemutatlak Hawkinsnak edomeh, garantálom, hogy kedvelnéd a társaságát!^.^
Hawkins törvényes gyámja!
avatar #135
kappan 2010. július 5. 739 hozzászólás 480.
Válasz Edomeh #133. hozzászólására
De egyáltalán minek játszani? :D

Én már egyáltalán nem élvezem a játékot, helyette más elfoglaltságot találtam: szörfözök, piálok a haverokkal, elmegyek külföldre (hozzáteszem, amikor csak szeretnék), nyelvet tanulok (angolt már nem kell, megvan a felsőfokú, és még mindig nem vagyok 17 :D), csajozok (sikerrel), nem értem, mi a faszomat esztek egész nyáron a gépen... :D
Ha nagy leszek, olyan akarok lenni, mint te. :$
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #134
Válasz Edomeh #133. hozzászólására
De egyáltalán minek játszani? :D

Én már egyáltalán nem élvezem a játékot, helyette más elfoglaltságot találtam: szörfözök, piálok a haverokkal, elmegyek külföldre (hozzáteszem, amikor csak szeretnék), nyelvet tanulok (angolt már nem kell, megvan a felsőfokú, és még mindig nem vagyok 17 :D), csajozok (sikerrel), nem értem, mi a faszomat esztek egész nyáron a gépen... :D
Ez mind szép és jó. Azt azonban már nem igazán értem, hogy ha ilyen nagyszerűen megvagy a TF2 nélkül akkor minek köszönhetjük, hogy időről-időre mégis feltűnsz és az ilyen szerencsétlen alkalmakkor sajnos nem tudod megállni, hogy böszmeségeid közkinccsé tétele nélkül távozz az oldalról?
avatar #133
Edomeh 2010. július 5. 244 hozzászólás 1388.
De egyáltalán minek játszani? :D

Én már egyáltalán nem élvezem a játékot, helyette más elfoglaltságot találtam: szörfözök, piálok a haverokkal, elmegyek külföldre (hozzáteszem, amikor csak szeretnék), nyelvet tanulok (angolt már nem kell, megvan a felsőfokú, és még mindig nem vagyok 17 :D), csajozok (sikerrel), nem értem, mi a faszomat esztek egész nyáron a gépen... :D
avatar #132
kappan 2010. július 5. 739 hozzászólás 480.
Jelentkezzen, aki mentorálná Veér Istvánt!
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #131
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Bubicica #129. hozzászólására
Fodishow:
Ha nem baj, akkor összefoglalom. Volt régen egy tf2-es közösség, ami nagyon jó volt, és mindenki jól megértette viszonylag egymást, szépen elkezdődtek a versenyek is. Aztán ez a közösség bővült, szakadások voltak, a játék árának csökkenésével és a valve marketing politikájának köszönhetően beszivárgott "az alja". A helyzet egyre rosszabb, hónapról-hónapra. A pub szar, vérpistik vannak, akik nem tisztelik az időseket. Mondhatni, hogy magyar TF2 a színvonala, ha a kezdetek óta ábrázolnánk egy grafikonon, erősen leívelőben van.
És erre a megoldás: hagyjuk mert majd megoldódik magától. Itt felhívom a figyelmet egy ellentétre: folyamatosan romló színvonal (értsd.: magától) vs. ne csináljunk semmi, mert megoldódik magától. Mert Veér István egyik jellegzetes tulajdonsága, hogy magára ismerés "jóútra" tér magától. És az "új" közösségben is könnyen fel lehet fedezni a tendenciát a jó és élvezhető csapatjátékra, egymás tiszteletére, tehát felesleges valamit csinálni. (ez az utóbbi két mondatot ironikusan gondoltam)


Igen, időt lehet vele veszteni, nem is keveset, el kell dönteni, hogy hajlandó-e az ember egy talán fölösleges ügybe beleölni az energiát. Én személy szerint rá szánnám az időmet, hogy low-, low csapatokat oktatgassak (sajnos akut skillhiány miatt magasabbakat nem tudok), mert bízom benne, hogy ezzel a közösség színvonala is javul. Aztán lehet, hogy nem javul semmi, és akkor lehet az egészet hagyni a picsába. Volt egy felesleges köre azoknak, akik csinálták.

Maso a hozzászólása végén azt is leírta, hogy hogyan lehetne azokat kiválogatni, akik tényleg akarnak játszani, nem csak bohóckodnak: " Abban meg egyetértek, hogy 1 hónapnál vagy mondjuk 10 pcw-nél kevesebbet játszó klánokkal rendszer-szempontból nem feltétlenül érdemes foglalkozni, ha ezt a belépő szintet nem ugorják meg, úgysem lesz belőlük semmi rövidtávon." Persze itt a számok csak példák voltak (feltételezhetően). De ilyen minimál feltételek után lehetne utánajárni a mentornak, hogy tényleg van-e értelme foglalkozni velük (ez hamar kiderül).

Én azt hiszem bemutattam minden szempontot, ami csak tudtam, hogy miért lehetne egy ilyen dolog jó. Maso rendszerében pedig megvalósítható. Az egészet csak azért írtam ide, mert egyedül egy ilyen kialakításához kevés vagyok (mind skillben, mind számban). Ha valaki esetleg lát ebben fantáziát, vagy esélyt a működésére, az írjon rám itt, vagy itt privátban, vagy steamen, vagy valami. Ha meg nem, akkor meg halvaszületett gyermeknek tekintem a dolgot, és hanyagolni fogom a jövőben. Még az is lehet, hogy én is beállok a partvonalra, hogy öreg bácsi módjára mondhassam, hogy ez a mai színvonal...

U.i.: Holnap csak estefelé leszek, ha addig jön valami érdemleges, arra még válaszolok, aztán én lezártnak tekintem. Így is hosszabbra nyúlt a kelleténél.
Tehát Veér Istvánnak a mentorprogram fog segiteni. Ühhüm, rendben, nincs több kérdésem...
avatar #130
Pityubaa 2010. július 4. 256 hozzászólás 1339.
Válasz Bubicica #129. hozzászólására
Fodishow:
Ha nem baj, akkor összefoglalom. Volt régen egy tf2-es közösség, ami nagyon jó volt, és mindenki jól megértette viszonylag egymást, szépen elkezdődtek a versenyek is. Aztán ez a közösség bővült, szakadások voltak, a játék árának csökkenésével és a valve marketing politikájának köszönhetően beszivárgott "az alja". A helyzet egyre rosszabb, hónapról-hónapra. A pub szar, vérpistik vannak, akik nem tisztelik az időseket. Mondhatni, hogy magyar TF2 a színvonala, ha a kezdetek óta ábrázolnánk egy grafikonon, erősen leívelőben van.
És erre a megoldás: hagyjuk mert majd megoldódik magától. Itt felhívom a figyelmet egy ellentétre: folyamatosan romló színvonal (értsd.: magától) vs. ne csináljunk semmi, mert megoldódik magától. Mert Veér István egyik jellegzetes tulajdonsága, hogy magára ismerés "jóútra" tér magától. És az "új" közösségben is könnyen fel lehet fedezni a tendenciát a jó és élvezhető csapatjátékra, egymás tiszteletére, tehát felesleges valamit csinálni. (ez az utóbbi két mondatot ironikusan gondoltam)


Igen, időt lehet vele veszteni, nem is keveset, el kell dönteni, hogy hajlandó-e az ember egy talán fölösleges ügybe beleölni az energiát. Én személy szerint rá szánnám az időmet, hogy low-, low csapatokat oktatgassak (sajnos akut skillhiány miatt magasabbakat nem tudok), mert bízom benne, hogy ezzel a közösség színvonala is javul. Aztán lehet, hogy nem javul semmi, és akkor lehet az egészet hagyni a picsába. Volt egy felesleges köre azoknak, akik csinálták.

Maso a hozzászólása végén azt is leírta, hogy hogyan lehetne azokat kiválogatni, akik tényleg akarnak játszani, nem csak bohóckodnak: " Abban meg egyetértek, hogy 1 hónapnál vagy mondjuk 10 pcw-nél kevesebbet játszó klánokkal rendszer-szempontból nem feltétlenül érdemes foglalkozni, ha ezt a belépő szintet nem ugorják meg, úgysem lesz belőlük semmi rövidtávon." Persze itt a számok csak példák voltak (feltételezhetően). De ilyen minimál feltételek után lehetne utánajárni a mentornak, hogy tényleg van-e értelme foglalkozni velük (ez hamar kiderül).

Én azt hiszem bemutattam minden szempontot, ami csak tudtam, hogy miért lehetne egy ilyen dolog jó. Maso rendszerében pedig megvalósítható. Az egészet csak azért írtam ide, mert egyedül egy ilyen kialakításához kevés vagyok (mind skillben, mind számban). Ha valaki esetleg lát ebben fantáziát, vagy esélyt a működésére, az írjon rám itt, vagy itt privátban, vagy steamen, vagy valami. Ha meg nem, akkor meg halvaszületett gyermeknek tekintem a dolgot, és hanyagolni fogom a jövőben. Még az is lehet, hogy én is beállok a partvonalra, hogy öreg bácsi módjára mondhassam, hogy ez a mai színvonal...

U.i.: Holnap csak estefelé leszek, ha addig jön valami érdemleges, arra még válaszolok, aztán én lezártnak tekintem. Így is hosszabbra nyúlt a kelleténél.
A kedves Veér Istvánka nem fog jó útra térni, mert a segge alá tesz mindent az anyukája meg az apukája, nem mellesleg a célközönség is ő lett, így olyan fosadványokat gyártanak, amelyekkel ő is lehet "pró", lásd CoD, aztán azt hiszi ő lett a "pró".

A "mentorrendszer"-ről meg stb-ről meg már ezerszer írtak, nem akarom ezeregyedjére is leírni. Jól gondolkodsz, csak az a hiba, amit fentebb írtam.

Viszont tisztellek, amiért kultúrált hangnemben és összefüggően fogalmaztad meg a véleményedet, szemben egyesekkel.
avatar #129
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Fodishow:
Ha nem baj, akkor összefoglalom. Volt régen egy tf2-es közösség, ami nagyon jó volt, és mindenki jól megértette viszonylag egymást, szépen elkezdődtek a versenyek is. Aztán ez a közösség bővült, szakadások voltak, a játék árának csökkenésével és a valve marketing politikájának köszönhetően beszivárgott "az alja". A helyzet egyre rosszabb, hónapról-hónapra. A pub szar, vérpistik vannak, akik nem tisztelik az időseket. Mondhatni, hogy magyar TF2 a színvonala, ha a kezdetek óta ábrázolnánk egy grafikonon, erősen leívelőben van.
És erre a megoldás: hagyjuk mert majd megoldódik magától. Itt felhívom a figyelmet egy ellentétre: folyamatosan romló színvonal (értsd.: magától) vs. ne csináljunk semmi, mert megoldódik magától. Mert Veér István egyik jellegzetes tulajdonsága, hogy magára ismerés "jóútra" tér magától. És az "új" közösségben is könnyen fel lehet fedezni a tendenciát a jó és élvezhető csapatjátékra, egymás tiszteletére, tehát felesleges valamit csinálni. (ez az utóbbi két mondatot ironikusan gondoltam)


Igen, időt lehet vele veszteni, nem is keveset, el kell dönteni, hogy hajlandó-e az ember egy talán fölösleges ügybe beleölni az energiát. Én személy szerint rá szánnám az időmet, hogy low-, low csapatokat oktatgassak (sajnos akut skillhiány miatt magasabbakat nem tudok), mert bízom benne, hogy ezzel a közösség színvonala is javul. Aztán lehet, hogy nem javul semmi, és akkor lehet az egészet hagyni a picsába. Volt egy felesleges köre azoknak, akik csinálták.

Maso a hozzászólása végén azt is leírta, hogy hogyan lehetne azokat kiválogatni, akik tényleg akarnak játszani, nem csak bohóckodnak: " Abban meg egyetértek, hogy 1 hónapnál vagy mondjuk 10 pcw-nél kevesebbet játszó klánokkal rendszer-szempontból nem feltétlenül érdemes foglalkozni, ha ezt a belépő szintet nem ugorják meg, úgysem lesz belőlük semmi rövidtávon." Persze itt a számok csak példák voltak (feltételezhetően). De ilyen minimál feltételek után lehetne utánajárni a mentornak, hogy tényleg van-e értelme foglalkozni velük (ez hamar kiderül).

Én azt hiszem bemutattam minden szempontot, ami csak tudtam, hogy miért lehetne egy ilyen dolog jó. Maso rendszerében pedig megvalósítható. Az egészet csak azért írtam ide, mert egyedül egy ilyen kialakításához kevés vagyok (mind skillben, mind számban). Ha valaki esetleg lát ebben fantáziát, vagy esélyt a működésére, az írjon rám itt, vagy itt privátban, vagy steamen, vagy valami. Ha meg nem, akkor meg halvaszületett gyermeknek tekintem a dolgot, és hanyagolni fogom a jövőben. Még az is lehet, hogy én is beállok a partvonalra, hogy öreg bácsi módjára mondhassam, hogy ez a mai színvonal...

U.i.: Holnap csak estefelé leszek, ha addig jön valami érdemleges, arra még válaszolok, aztán én lezártnak tekintem. Így is hosszabbra nyúlt a kelleténél.
avatar #128
Blazed626 2010. július 4. 7 hozzászólás 9145.
A mentor egy nagyon szép dolog csak kellenének hozzá nagyon szép kis kezdő csapatok amik mostansg nincsenek ugyanis mindenki egyből "low+ szint" :)
Ha az emberek már itt elbasszák hogy saját magukkal nincsenek tisztában felesleges segíteni nekik...
Elöször azt kénevalahogy elérni hogy az emberek akarjanak csapatokat építeni és ne a kurva engi update a craft meg a sapka legyen a legfőbb gondjuk ezek után talán lehetne valamit tanítgatni ... szerintem...
avatar #127
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Bubicica #125. hozzászólására
Fodishow:

"A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni."

Ha ebben még a mentor sincs, akkor ez mitől megoldás? Nekem ez leszarom magasról az egészetnek tűnik inkább.

Szerintem amúgy a Maso-féle rendszert meg lehetne valósítani. Igazából, mit lehet veszteni? Ha tényleg nem működik és tényleg nem lehet ilyet csinálni, 1-2 hónapon belül úgyis kiderül-
"Ha ebben még a mentor sincs, akkor ez mitől megoldás?"
Talán mert alapvetően nem kell mentor hogy megoldódjon ez a dolog. Mindenesetre örülök hogy végre végigolvastad/megértetted a kommentem, öröm látni mikre nem képes az emberi elme. Mindezek mellett ezt is ajánlom, hasonlóan elkerülhette figyelmed:
"A mentor pedig ad csapatösszhangot és nem tud változtatni az egyes emberek lelkivilágán sem. Bárhogyan csűröd-csavarod, a klánok korai fázisát egyedül kell átvészelni. Ha egy csapat 1-2vereség után feladja, az nem véletlen és igenis nem kell zokogva állni a tetem felett, a nemtörődöm mentorokat emlegetve, hiszen ez esetben a hiba ismét az ön készülékében van. Az alapvető taktikák pedig bármely div1-es csapat által felvett demoban látszanak, komolyabb húzásokat pedig minden csapat maga talál ki, saját kreativitásuk és játéktudásuk mérlegében. Ha pedig bizonytalan és segitséget keresne ahoz nem mentor kell, hanem egy baráti segitség. Ez pedig ugye a való életben sem alanyi jogon jár..."
avatar #126
kappan 2010. július 4. 739 hozzászólás 480.
Válasz Bubicica #125. hozzászólására
Fodishow:

"A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni."

Ha ebben még a mentor sincs, akkor ez mitől megoldás? Nekem ez leszarom magasról az egészetnek tűnik inkább.

Szerintem amúgy a Maso-féle rendszert meg lehetne valósítani. Igazából, mit lehet veszteni? Ha tényleg nem működik és tényleg nem lehet ilyet csinálni, 1-2 hónapon belül úgyis kiderül-
Mit lehet veszteni? Időt bazdmeg :D A kis csapatok közül senki értékelhető eredményt felmutatni nem tud, a maga szintjén sem, innentől kezdve l2p first.
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #125
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Fodishow:

"A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni."

Ha ebben még a mentor sincs, akkor ez mitől megoldás? Nekem ez leszarom magasról az egészetnek tűnik inkább.

Szerintem amúgy a Maso-féle rendszert meg lehetne valósítani. Igazából, mit lehet veszteni? Ha tényleg nem működik és tényleg nem lehet ilyet csinálni, 1-2 hónapon belül úgyis kiderül-
avatar #124
Pityubaa 2010. július 4. 256 hozzászólás 1339.
Mindenki energiabefektetés nélkül akar jó lenni, ez olyan mint egy diétás tabletta - szedheted, de semmi hatása nincs edzés nélkül. (Általában azzal sem.) Ha nem a játék öröméért játszod, akkor bele fogsz unni.

Mellesleg már unom, hogy mindenki papagájként ismétli a magáét, úgyhogy igazán abbahagyhatjuk. Aki érti, érti, aki meg nem, azt meg sajnálom.
avatar #123
kappan 2010. július 4. 739 hozzászólás 480.
Válasz Maso #118. hozzászólására
Szerintem nem ugyanarról beszéltek. Bubi nem magának/a csapatának keres mentort, hanem általánosságban beszél egy mentor-rendszerről. De azt is megértem, amit Fodi és Te mondtál, hogy x év távlatából és nagy mennyiségű tapasztalattal se kedvetek, se időtök, se energiátok tök kezdőket tanítgatni, akikből lehet semmi sem lesz, mert rq, feloszlanak, benőznek stb. Nyilván oda fektetnétek energiát, ahol az jól hasznosul.

Ez nekem kb. olyan mintha általános iskolásokat az egyetemi tanárok tanítanák, és csodák csodája az oktatásban sem így működik.

Ha már rendszerről beszélünk, nekem simán megférne egymás mellett a kettő, hogy a teljesen kezdő csapatokat low+/mid- emberek oktassák, akiknek egyrészt több idejük és kedvük van erre, másrészt pedig lehet, hogy a kezdő csapatnak az az információ is nagy segítség, amit ezek a játékosok adnak, és bőségesen elég is, amíg megtanulnak lőni, lejátszanak 20-50 pcw-t. Addig meg úgyis kiderül, hogy működőlépes-e a konstrukció vagy feloszlanak/átalakulnak. És emellett simán megférne, hogy a mid- feletti játékosok az olyan csapatoknak segítsenek, akik már y hónapja játszanak, letoltak z mennyiségű meccset és tényleg olyan típusú "finomságokra" és taktikákra van szükségük, amiket már a tapasztaltabb játékosok tudnak hozzátenni a fejlődésükhöz. Szerintem ezt a csapat is érezni fogja, ha az előző mentor már nem sokat ad hozzá a fejlődésükhöz és úgyis keresnek mást, ha szeretnének továbblépni.

Szerintem ez a 2 szintű rendszer kis energiaráfordítással megvalósítható lenne (konkrétan egy excel-táblába összegyűjtve, hogy ki milyen szintű csapatokat "vállal")

Abban meg egyetértek, hogy 1 hónapnál vagy mondjuk 10 pcw-nél kevesebbet játszó klánokkal rendszer-szempontból nem feltétlenül érdemes foglalkozni, ha ezt a belépő szintet nem ugorják meg, úgysem lesz belőlük semmi rövidtávon.
Én magam egy low+/mid- nál nem teszem magasabb szintre. De sajna azon kell megütköznöm, hogy legtöbbször azok a csapatok, akik fogékonyak lennének a segítségre azoknak a hibái hülyeségből és figyelmetlenségből adódnak azellen pedig nincs az a mentor aki tudna segíteni. Energiát szvsz csak olyan játékosokba érdemes fektetni, akik már egyénileg meglövik az alapot, de taktikai szinten alacsonyabbak még, viszont a kis csapatokban én kevésbé látom ezt, sajnos.
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #122
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Válasz kappan #116. hozzászólására
Nem a megoldás az az, hogy ne adja fel, még egy ha faszarcú le is oltja, és ne fentről várja a taktikát. Vegyetek demot és nézzétek meg a saját demotokon, hogy mit csesztek el, rendkívül szépen szokott látszani, vagy kérjetek meg egy jobb játékost, hogy nézze meg a demot vagy stvn nézze meg a meccset, és utólag mondjon kritikát, nem live commokkal segítsen titeket.

Értem én, hogy a te fő célod az, hogy legalább magatoknak, illetve a hozzátok hasonló kis csapatoknak fogj egy-egy mentort. De nincs rá olyan ember szvsz, aki vállalja, mert egyszerűen nem látszik az, hogy a befektetett energia megtérül, sajnos. Ez nem azt jelenti, hogy segítséget nem lehetne kérni. Apró dolgokban, miért ne lehetne, de nem hogy pl. "Hé te Fodi mondj már nekünk egy átfogó taktikát gpitre". Sajnos a játékban, annyiféle dolog történhet, hogy arra csak úgy tudtok felkészülni, ha szembesültök vele, és magatok próbáljátok megoldani akkor és ott.Ahelyett pedig, hogy ezen a mentor dolgon rágod magad játsszatok plusz egy pcwt és mindjárt többre mentél vele, mint ezzel a virtuális tintapazarlással.
Pontosan erre gondoltam. Hol emlitettem én egyszer is hogy az általam vázolt megoldásban benne foglaltatik valahol a mentor? :) Ha pedig valaki a demókból csak azt látja hogy xy nagyon nyer és nem tudja kielemezni vajon mi lehet az oka, az -már megbocsáss- de menjen vissza quake-ezni.
avatar #121
ZTA-NMI 2010. július 4. 64 hozzászólás 3350.
Nem értem miről beszéltek ti,úgy se lesz olyan kezdő csapat ami nem oszlik fel 5vereség után,szóval téma lezárva.
avatar #120
FX0 2010. július 4. 111 hozzászólás 2456.
Majd én mentorálok, elmondom mindenkinek, hogy hova rakja a sentryket, és ha kijön az engi update, akkor majd a robotkutyákat, na meg az űrhajókat merre küldje :]
avatar #119
Bsmallz 2010. július 4. 109 hozzászólás 2481.
Válasz Fodishow #107. hozzászólására
Alapvetően az a baj hogy hiába irsz litániát a dologból ha egyáltalán nincs igazad mivel abszolúte nem látsz bele a dolgokba: hogy milyen volt régen a klánok helyzete, milyen most és milyen próbálkozások voltak ennek javitására. Ha ezekkel tisztában volnál bizonyára nem játszanád a "Mentsük meg a bénákat" táblát lengető aktivistát. Viszont ha már belekezdtél és láthatóan rászántad az időt a dologra akkor elkezdek mesélni.


Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban, 2008 eleje tájékán kicsiny hazánk szülöttei immár magyar szervereken kezdtek egyre többet és komolyabban játszani kedvenc játékukkal. Annak rendje és módja szerint a közösség kicsi volt, belterjes, viszont más online FPS-sekkel ellentétben rendkivül barátságos. Szinte mindenki ismert mindenkit és ha felmentél egy pub szererre (Kartel) akkor jó eséllyel a szerver legalább fele szimpatikus srácokból állt akikkel napi -onlne persze- kapcsolatban voltál. Egyre inkább kezdtek kialakulni az erőviszok, ezzel együtt pedig az emberek elkezdtek klánokat alapitani. A klán akkoriban inkább baráti hovatartozást jelzett. Nem hogy nemzetközi warokon nem vettek részt a csapatok, de még egymás ellen is ritkán játszottak, hiszen warmode sem volt kialakulóban. Nem volt classlimit, nem tudtuk mennyien is játszunk egy wart; az egész úgy zajlott hogy az ellenféllel egyeztetve jástzottunk 7v7, 8v8-akat, rendszerint dustbowl-on, wellen és hasonló rendkivül kompetitiv pályákon. Emlékszem mikor az első warunkat játszottuk a c_C ellen, mi után 1órán át beszéltem az ellenfél vezetőjével aki lelkes tanácsokkal látott el minket hogyan is lehetnénk jobbak. Csöndben teszem hozzá hogy mostani szemmel nézve ők is a low alsó határát súrolgatták. Kezdtek tehát kialakulni a klánok, a kisebb közösségek az éterben. A warok mindig barátian zajlottak, lehetett szó, bármilyen arányú vereségről. Az első komolyabb fordulópont talán akkor volt mikor a c_C elkezdett nemzetközi warokat játszani, majd ezek után a klán két részre szakadt: arra amelyik inkább szórakozásból pubon és csak havi 1-2x warozna és arra amelyik valóban napi rendszerességgel szeretett volna komolyabb eredményeket elérn; igy született meg az XH és Tomee által vezett cR. Nem titkolt céljuk volt hogy nemzetközi szinten is ütőképes csapatot hozzanak össze és folyamatosan gyakoroljanak. Ekkoriban egyébiránt két komolyabb klán volt hazánkban: az emlitett cR (akik akkoriban az elitet képviselték) és egy rendkivül ütőképes baráti társaság, név szerint az MsC. Első meccsükön utóbbi győzedelmeskedett, innentől fogva viszont a cR olyan aktivan és elszántan gyakorolt hogy hatalmas különbség alakult ki köztük és a többi nagyjából 5-6magyar klán között. Mivel ekkoriban már kezdett kialakulni a kompetitiv szféra, igy az OGC vezetése gondolt egy merészet és nightcupok szervezésére adta a fejét. A kupák rend szerint havi rendszerességgel zajlottak. Akkoriban persze birálták/tuk néhol a szervezést, de igy visszagondolva sokkalta jobb volt mint a mostaniak. Minden játékos közös chatben beszélhetett, egyből láttuk az eredményeket és gyorsan mentek a meccsek. A cR uralma egyértelmű volt, ez azonban katalizáló erővel hatott a kisebb klánokra; mindenki őket szerette volna utólérni. Ez mindazonáltal nagyon sokáig nem sikerült, egészen addig mig egy arctalanul fiatal csapat, az eX.Duo el nem kezdett komolyabban játszani. A srácok rohamosan fejlődve villámgyorsan Magyarország 2.legjobb csapatává fejlődték ki magukat és azon kevesek közé tartoztak akik már külföldiekkel szemben is kezdték megállni a helyüket (low+/mid- tudtommal). Ezek után elkerülhetetlen volt a nagy összecsapás: a cR. nagy öregjei, a szfére krémje és a feltörekvő tehetségek az eX.Duoból. Első összecsapásuk egy pcw keretein belül történt ahol a cR nem hozta a formáját és az eX.Duo relative komoly fölénnyel győzedelmeskedett. Valahol ide helyezném azt a fordulópontot, ahonnan a magyar közösség elkdezdett lefelé süllyedni. Az eX.Duo a felgyülemlett bizonyitási vágyát nem titkolt hencegéssel fejezte ki, a csapatokat pedig megosztotta a nem várt eredmény. Innentől egyre több fiatal klán alakult (korábban ritkaság volt 16éven aluli komolyabb játékos, minő véletlen, ugye Bubi) és egyre inkább terhessé vált a cR visszaállt fölénye (miután normális felkészülést követően, egy nightcupon rendkivül könnyedén verte az Ex.Duo-t). Tudtommal én voltam az első (javitsatok ki ha tévedek, nem nagyzolni akarok) aki -magyar szinten komoly- külföldi klánba igazolt. Hogy miért tartom ezt sarkallatos pontnak? Nos azért mert a környező országokban ez teljesen normális, nálunk viszont mind a mai napig nem játszanak sokan nemzetközi klánokban. Ez akaratlanul aránytalan nagy magyar klánbéli közöséget szül. Ennek természetesen több oka is van: az egyik mindenbizonnyal a magyar oktatás számlájára irható, hiszen elkeseritően kevesen beszélnek legalább egy idegennyelvet. A másik ok azon játéktudás beli szakadék ami a magyar és a nemzetközi klánok közt van. Ez tulajdonképp egy ördögi kör: a magyar klánok maguktól nem fognak javulni, mivel nálunk a plafon a mid-/mid, külföldre viszont éppen ezért nem tudnak igazolni. Nézz körbe: az NMI-n kivül szinte az összes komolyabb magyar játékos azért tart ott ahol, mert külföldi klánban nagyobb tapasztalatra tett szert, ez pedig játéktudásban és kommunikációban is meglátszik. Szerintem a közösség jelenlegi helyzetét több dolog is árnyékolja. Egyrészt az hogy a Valve pub-barát politikát folytat (update-ek, a játék túlzottan alacsony ára) minek köszönhetően az alsó korhatár egyre inkább kitolódott. Másrészről a közösség megpróbál olyan belterjes maradni mint azon régi időszakban amit megpróbáltam visszaadni valamennyire ezen irásomban; ez viszont ennyi emberrel már nem megy. A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni. Szerintem bármely komolyabb külföldi játékos kinevetné azon ketdeményezést ahol low+/mid- mentorok oktatnak low klánokat (álá Nightbox). Egyébiránt akár hiszed akár nem, van tapasztalatom a mentorkodásban, véleményem ettől független.


Tudom, tudom: tldr. Viszont legalább remélem átérzed milyen egy wall-o-textet olvasgatni. :D Ezek után pedig kérlek ne állitsd hogy zsebretett kézzel állok olyan dolgok mellett amik igenis jók, csak én nem látok bele. Köszönöm amennyiben végigolvastad/végigolvastátok és elnézést az esetleges helyesirási hibák miatt, már csak papiron vagyok bölcsész hallgató. :D


puszi,


Fodi
Jó írás lett. :) (Y)
avatar #118
Maso 2010. július 4. 14 hozzászólás 7002.
Válasz kappan #116. hozzászólására
Nem a megoldás az az, hogy ne adja fel, még egy ha faszarcú le is oltja, és ne fentről várja a taktikát. Vegyetek demot és nézzétek meg a saját demotokon, hogy mit csesztek el, rendkívül szépen szokott látszani, vagy kérjetek meg egy jobb játékost, hogy nézze meg a demot vagy stvn nézze meg a meccset, és utólag mondjon kritikát, nem live commokkal segítsen titeket.

Értem én, hogy a te fő célod az, hogy legalább magatoknak, illetve a hozzátok hasonló kis csapatoknak fogj egy-egy mentort. De nincs rá olyan ember szvsz, aki vállalja, mert egyszerűen nem látszik az, hogy a befektetett energia megtérül, sajnos. Ez nem azt jelenti, hogy segítséget nem lehetne kérni. Apró dolgokban, miért ne lehetne, de nem hogy pl. "Hé te Fodi mondj már nekünk egy átfogó taktikát gpitre". Sajnos a játékban, annyiféle dolog történhet, hogy arra csak úgy tudtok felkészülni, ha szembesültök vele, és magatok próbáljátok megoldani akkor és ott.Ahelyett pedig, hogy ezen a mentor dolgon rágod magad játsszatok plusz egy pcwt és mindjárt többre mentél vele, mint ezzel a virtuális tintapazarlással.
Szerintem nem ugyanarról beszéltek. Bubi nem magának/a csapatának keres mentort, hanem általánosságban beszél egy mentor-rendszerről. De azt is megértem, amit Fodi és Te mondtál, hogy x év távlatából és nagy mennyiségű tapasztalattal se kedvetek, se időtök, se energiátok tök kezdőket tanítgatni, akikből lehet semmi sem lesz, mert rq, feloszlanak, benőznek stb. Nyilván oda fektetnétek energiát, ahol az jól hasznosul.

Ez nekem kb. olyan mintha általános iskolásokat az egyetemi tanárok tanítanák, és csodák csodája az oktatásban sem így működik.

Ha már rendszerről beszélünk, nekem simán megférne egymás mellett a kettő, hogy a teljesen kezdő csapatokat low+/mid- emberek oktassák, akiknek egyrészt több idejük és kedvük van erre, másrészt pedig lehet, hogy a kezdő csapatnak az az információ is nagy segítség, amit ezek a játékosok adnak, és bőségesen elég is, amíg megtanulnak lőni, lejátszanak 20-50 pcw-t. Addig meg úgyis kiderül, hogy működőlépes-e a konstrukció vagy feloszlanak/átalakulnak. És emellett simán megférne, hogy a mid- feletti játékosok az olyan csapatoknak segítsenek, akik már y hónapja játszanak, letoltak z mennyiségű meccset és tényleg olyan típusú "finomságokra" és taktikákra van szükségük, amiket már a tapasztaltabb játékosok tudnak hozzátenni a fejlődésükhöz. Szerintem ezt a csapat is érezni fogja, ha az előző mentor már nem sokat ad hozzá a fejlődésükhöz és úgyis keresnek mást, ha szeretnének továbblépni.

Szerintem ez a 2 szintű rendszer kis energiaráfordítással megvalósítható lenne (konkrétan egy excel-táblába összegyűjtve, hogy ki milyen szintű csapatokat "vállal")

Abban meg egyetértek, hogy 1 hónapnál vagy mondjuk 10 pcw-nél kevesebbet játszó klánokkal rendszer-szempontból nem feltétlenül érdemes foglalkozni, ha ezt a belépő szintet nem ugorják meg, úgysem lesz belőlük semmi rövidtávon.
avatar #117
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Válasz kappan #116. hozzászólására
Nem a megoldás az az, hogy ne adja fel, még egy ha faszarcú le is oltja, és ne fentről várja a taktikát. Vegyetek demot és nézzétek meg a saját demotokon, hogy mit csesztek el, rendkívül szépen szokott látszani, vagy kérjetek meg egy jobb játékost, hogy nézze meg a demot vagy stvn nézze meg a meccset, és utólag mondjon kritikát, nem live commokkal segítsen titeket.

Értem én, hogy a te fő célod az, hogy legalább magatoknak, illetve a hozzátok hasonló kis csapatoknak fogj egy-egy mentort. De nincs rá olyan ember szvsz, aki vállalja, mert egyszerűen nem látszik az, hogy a befektetett energia megtérül, sajnos. Ez nem azt jelenti, hogy segítséget nem lehetne kérni. Apró dolgokban, miért ne lehetne, de nem hogy pl. "Hé te Fodi mondj már nekünk egy átfogó taktikát gpitre". Sajnos a játékban, annyiféle dolog történhet, hogy arra csak úgy tudtok felkészülni, ha szembesültök vele, és magatok próbáljátok megoldani akkor és ott.Ahelyett pedig, hogy ezen a mentor dolgon rágod magad játsszatok plusz egy pcwt és mindjárt többre mentél vele, mint ezzel a virtuális tintapazarlással.
He?:) Nekem/künk nem kell mentor, VLC amúgy is pesztrál minket. A célkitűzésem az lenne hogy kevesebb vérpisti és péniszalacsony legyen. És én ezt a módszert alkalmasnak érzem ennek a csökkentésére.
avatar #116
kappan 2010. július 4. 739 hozzászólás 480.
Válasz Bubicica #115. hozzászólására
Igen. A mentor játék közben is magyarázhat, ha engedik, hogy ott legyen mint spectator. Pl.: ne menjetek ki egyesével, ilyenkor érdemes megvárni még az übert hiába vannak 4-en, ilyenkor a scout bal oldalt szokta nézni,vagy ha kihal az egész csapat, akkor megpróbál rávilágítani arra, hogy hol volt a Taktikai hiba, elmondja, hogy hol voltak kommunikációs gondok (pl.: nem szóltak, hogy valami esett, vagy jönnek hátba), vagy éppen miről kéne több infót adni, stb..
Ugyanezt meg lehet tenni felvételről is amúgy, azaz utólag elemezni a játékot.

Low csapat pedig nagyjából hiába ül le div1-es meccset nézni, mert csak az fogják látni, hogy igen, nagyon nyert az xy. De hogy miért, mit csináltak másképpen, és hogy ezt át lehetne-e venni (skill függvénye ugye, mert ha a szoli egyszerűen nem tud úgy rocket jumpolni, akkor nem tud, majd egyszer talán).

És ismét igen, a csapaton múlik a mondjuk az egész 80%-a. De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne lrdemes megadni nekik a maradék 20-at.

A hosszú bejegyzést pedig immáron haramdjára olvastam át, és kerestem benne a "sőt végül még az általam helyesnek itélt megoldást is vázoltam" részt. Ha jól értem, a megoldás az volt, hogy menjen el külföldi kllánba játsazani, tanuljon meg lőni, tanuljon meg csapatban játszani, tanulja meg a taktikákat, aztán jöjjön haza, ha gondolja, és akkor majd kap egy mentort? Ebben a stádiumban miért is van szüksége bárkinek is mentorra?
Nem a megoldás az az, hogy ne adja fel, még egy ha faszarcú le is oltja, és ne fentről várja a taktikát. Vegyetek demot és nézzétek meg a saját demotokon, hogy mit csesztek el, rendkívül szépen szokott látszani, vagy kérjetek meg egy jobb játékost, hogy nézze meg a demot vagy stvn nézze meg a meccset, és utólag mondjon kritikát, nem live commokkal segítsen titeket.

Értem én, hogy a te fő célod az, hogy legalább magatoknak, illetve a hozzátok hasonló kis csapatoknak fogj egy-egy mentort. De nincs rá olyan ember szvsz, aki vállalja, mert egyszerűen nem látszik az, hogy a befektetett energia megtérül, sajnos. Ez nem azt jelenti, hogy segítséget nem lehetne kérni. Apró dolgokban, miért ne lehetne, de nem hogy pl. "Hé te Fodi mondj már nekünk egy átfogó taktikát gpitre". Sajnos a játékban, annyiféle dolog történhet, hogy arra csak úgy tudtok felkészülni, ha szembesültök vele, és magatok próbáljátok megoldani akkor és ott.Ahelyett pedig, hogy ezen a mentor dolgon rágod magad játsszatok plusz egy pcwt és mindjárt többre mentél vele, mint ezzel a virtuális tintapazarlással.
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #115
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Igen. A mentor játék közben is magyarázhat, ha engedik, hogy ott legyen mint spectator. Pl.: ne menjetek ki egyesével, ilyenkor érdemes megvárni még az übert hiába vannak 4-en, ilyenkor a scout bal oldalt szokta nézni,vagy ha kihal az egész csapat, akkor megpróbál rávilágítani arra, hogy hol volt a Taktikai hiba, elmondja, hogy hol voltak kommunikációs gondok (pl.: nem szóltak, hogy valami esett, vagy jönnek hátba), vagy éppen miről kéne több infót adni, stb..
Ugyanezt meg lehet tenni felvételről is amúgy, azaz utólag elemezni a játékot.

Low csapat pedig nagyjából hiába ül le div1-es meccset nézni, mert csak az fogják látni, hogy igen, nagyon nyert az xy. De hogy miért, mit csináltak másképpen, és hogy ezt át lehetne-e venni (skill függvénye ugye, mert ha a szoli egyszerűen nem tud úgy rocket jumpolni, akkor nem tud, majd egyszer talán).

És ismét igen, a csapaton múlik a mondjuk az egész 80%-a. De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne lrdemes megadni nekik a maradék 20-at.

A hosszú bejegyzést pedig immáron haramdjára olvastam át, és kerestem benne a "sőt végül még az általam helyesnek itélt megoldást is vázoltam" részt. Ha jól értem, a megoldás az volt, hogy menjen el külföldi kllánba játsazani, tanuljon meg lőni, tanuljon meg csapatban játszani, tanulja meg a taktikákat, aztán jöjjön haza, ha gondolja, és akkor majd kap egy mentort? Ebben a stádiumban miért is van szüksége bárkinek is mentorra?
avatar #114
Pityubaa 2010. július 4. 256 hozzászólás 1339.
Egy mentor legfeljebb annyit segíthet, hogy játék KÖZBEN elmagyarázza mi a teendő bizonyos helyzetekben. Legelőször lőni kéne tanulni, az nem rajta múlik. Ha ez megvan, jöhet az igazi csapatmunka, itt válik szét az a bizonyos két dolog. Harmadjára meg önálló munkát is meg kéne tanulniuk, mert nem lehet mindig a hőn szeretett mentor a seggükben, nem is lesz. Magyarán sokkal több múlik a csapaton.
avatar #113
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Illetve még egy kérdés. Ha Te is azt vallod hogy taktikát és összhangot magának a csapatnak kell megteremtenie, akkor elképzelésed szerint mégis mi volna szerinted a mentor feladata? Elmagyarázni hogyan kell elfoglalni egy pontot, esetleg hogyan nyomd egyszerre az előrét és a bal egérgombot? Ha ennyi, akkor bocsánat, ebben valóban egészen sokan tudnak segiteni. :)
avatar #112
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Ezen dolgokon keresztül próbáltam levezetni hogyan jutottunk el idáig. Konkrét fordulópontokat neveztem meg és konkrét problémákat kapcsoltam hozzájuk, sőtt végül még az általam helyesnek itélt megoldást is vázoltam. Ha ezek után "nem érted ez hogyan jön ide" akkor a "hiba az ön készülékében van". :)

A mentor pedig ad csapatösszhangot és nem tud változtatni az egyes emberek lelkivilágán sem. Bárhogyan csűröd-csavarod, a klánok korai fázisát egyedül kell átvészelni. Ha egy csapat 1-2vereség után feladja, az nem véletlen és igenis nem kell zokogva állni a tetem felett, a nemtörődöm mentorokat emlegetve, hiszen ez esetben a hiba ismét az ön készülékében van. Az alapvető taktikák pedig bármely div1-es csapat által felvett demoban látszanak, komolyabb húzásokat pedig minden csapat maga talál ki, saját kreativitásuk és játéktudásuk mérlegében. Ha pedig bizonytalan és segitséget keresne ahoz nem mentor kell, hanem egy baráti segitség. Ez pedig ugye a való életben sem alanyi jogon jár...
avatar #111
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Válasz kappan #109. hozzászólására
"Ígyis látom, hogy mások is kacsingatnak elfele más játékok irányába, nem is kicsit... ki bfbc2...ki más..." OOOOHAI FX :D
Mindettől független én még mindig szívesen megyek fel pubolni, és ha felmegyek általában azért megyek fel, mert szeretek, akármi ellenére. Kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk. Aktív admingárda teljesen megoldható dolog lenne szvsz.

@Bubi: Nagyon szép és idilli dolog az amit te itt felvázolsz. De sajna vedd észre hogy a bilibe lóg a kezed és már könyékig szaros. A mentorálás nagyon szép és nagyon jó dolog, ritkább pillanataimban még én is fontolóra vettem hogy segítsek xy-nak, de a végén rájövök, hogy fölösleges. Mert, ha megnézed, aki most dominálja a magyar közösséget magától tanult meg játszani. Még mi is magunknak köszönhetjük, hogy addig jutottunk ameddig, mert hiába segített Basi a legeslegelején, az még nagyon kevés lett volna. Itt a nyár, ha komolyan gondoljátok, akkor toljatok napi 3 esetleg 5 pcwt 2 hét után lesz hozadéka. Meg ha taktikára van szükség, akkor div3-4es, vagy esetleg div1es demok vannak tessék megnézni. Nem mentorálás kell, hanem akarat, de ismételten mindenki föntről várja a segítséget. Ha valaki a hónotok alá nyúl, az csak citrompótló a saját magatok által elért szinttel szemben. Szóval az általad említett kitartás, és akarat nem mentor, hanem játékos részről hiányzik, és azért vagyunk ott ahol.
Ez igaz, sajnos.
Viszont voltam én is néhány klánban már (2-ben konkrétan) és a következőt vettem észre.
Low - játszik Low+ ellen, mert hát mindketten magyarok, és hát biztos buli lesz. Viszont a low+ a játék eleje óta basztatja a low- -t, hogy ők minek játszanak, és hogy mit akarnak, és hogy menjenek el, és hogy f*szlowok, és amúgy is. Ezek után a low - helyében nekem sem lenne kedvem játszani. És ez nem csak azon múlott, hogy nem volt elég akarat, hanem hogy pár a szardomb aljáról felkapaszkodott (és annak szélén csüngő) pöcs végre el tudott verni valakit, és végre nem ők kapják a szarozást meg "csicskázást" (ezt a szót különösen gyűlölöm), hanem ők mondhatják.
Ez és amit te mondtál közösen (és még más tényezők is) okozzák azt, szerintem, hogy ott és olyan színvonalon vagyunk ahol.
Föntről pedig tényleg hiába várja a segítséget, mert nem kap. Egészen mást kap föntről:
http://media.photobucket.com/image/leadership%20shit%20comes%20from%20the%20top/LimaFoxtrot/20080909104304_00001.jpg
És ez szerintem nem olyan jó.

(bocsánat a képlopásért, de muszáj volt)

U.i.: mostmár nem is alszom, inkább Voidozom, közben kijózanodtam.
avatar #110
Bubicica 2010. július 4. 169 hozzászólás 1814.
Válasz Fodishow #107. hozzászólására
Alapvetően az a baj hogy hiába irsz litániát a dologból ha egyáltalán nincs igazad mivel abszolúte nem látsz bele a dolgokba: hogy milyen volt régen a klánok helyzete, milyen most és milyen próbálkozások voltak ennek javitására. Ha ezekkel tisztában volnál bizonyára nem játszanád a "Mentsük meg a bénákat" táblát lengető aktivistát. Viszont ha már belekezdtél és láthatóan rászántad az időt a dologra akkor elkezdek mesélni.


Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban, 2008 eleje tájékán kicsiny hazánk szülöttei immár magyar szervereken kezdtek egyre többet és komolyabban játszani kedvenc játékukkal. Annak rendje és módja szerint a közösség kicsi volt, belterjes, viszont más online FPS-sekkel ellentétben rendkivül barátságos. Szinte mindenki ismert mindenkit és ha felmentél egy pub szererre (Kartel) akkor jó eséllyel a szerver legalább fele szimpatikus srácokból állt akikkel napi -onlne persze- kapcsolatban voltál. Egyre inkább kezdtek kialakulni az erőviszok, ezzel együtt pedig az emberek elkezdtek klánokat alapitani. A klán akkoriban inkább baráti hovatartozást jelzett. Nem hogy nemzetközi warokon nem vettek részt a csapatok, de még egymás ellen is ritkán játszottak, hiszen warmode sem volt kialakulóban. Nem volt classlimit, nem tudtuk mennyien is játszunk egy wart; az egész úgy zajlott hogy az ellenféllel egyeztetve jástzottunk 7v7, 8v8-akat, rendszerint dustbowl-on, wellen és hasonló rendkivül kompetitiv pályákon. Emlékszem mikor az első warunkat játszottuk a c_C ellen, mi után 1órán át beszéltem az ellenfél vezetőjével aki lelkes tanácsokkal látott el minket hogyan is lehetnénk jobbak. Csöndben teszem hozzá hogy mostani szemmel nézve ők is a low alsó határát súrolgatták. Kezdtek tehát kialakulni a klánok, a kisebb közösségek az éterben. A warok mindig barátian zajlottak, lehetett szó, bármilyen arányú vereségről. Az első komolyabb fordulópont talán akkor volt mikor a c_C elkezdett nemzetközi warokat játszani, majd ezek után a klán két részre szakadt: arra amelyik inkább szórakozásból pubon és csak havi 1-2x warozna és arra amelyik valóban napi rendszerességgel szeretett volna komolyabb eredményeket elérn; igy született meg az XH és Tomee által vezett cR. Nem titkolt céljuk volt hogy nemzetközi szinten is ütőképes csapatot hozzanak össze és folyamatosan gyakoroljanak. Ekkoriban egyébiránt két komolyabb klán volt hazánkban: az emlitett cR (akik akkoriban az elitet képviselték) és egy rendkivül ütőképes baráti társaság, név szerint az MsC. Első meccsükön utóbbi győzedelmeskedett, innentől fogva viszont a cR olyan aktivan és elszántan gyakorolt hogy hatalmas különbség alakult ki köztük és a többi nagyjából 5-6magyar klán között. Mivel ekkoriban már kezdett kialakulni a kompetitiv szféra, igy az OGC vezetése gondolt egy merészet és nightcupok szervezésére adta a fejét. A kupák rend szerint havi rendszerességgel zajlottak. Akkoriban persze birálták/tuk néhol a szervezést, de igy visszagondolva sokkalta jobb volt mint a mostaniak. Minden játékos közös chatben beszélhetett, egyből láttuk az eredményeket és gyorsan mentek a meccsek. A cR uralma egyértelmű volt, ez azonban katalizáló erővel hatott a kisebb klánokra; mindenki őket szerette volna utólérni. Ez mindazonáltal nagyon sokáig nem sikerült, egészen addig mig egy arctalanul fiatal csapat, az eX.Duo el nem kezdett komolyabban játszani. A srácok rohamosan fejlődve villámgyorsan Magyarország 2.legjobb csapatává fejlődték ki magukat és azon kevesek közé tartoztak akik már külföldiekkel szemben is kezdték megállni a helyüket (low+/mid- tudtommal). Ezek után elkerülhetetlen volt a nagy összecsapás: a cR. nagy öregjei, a szfére krémje és a feltörekvő tehetségek az eX.Duoból. Első összecsapásuk egy pcw keretein belül történt ahol a cR nem hozta a formáját és az eX.Duo relative komoly fölénnyel győzedelmeskedett. Valahol ide helyezném azt a fordulópontot, ahonnan a magyar közösség elkdezdett lefelé süllyedni. Az eX.Duo a felgyülemlett bizonyitási vágyát nem titkolt hencegéssel fejezte ki, a csapatokat pedig megosztotta a nem várt eredmény. Innentől egyre több fiatal klán alakult (korábban ritkaság volt 16éven aluli komolyabb játékos, minő véletlen, ugye Bubi) és egyre inkább terhessé vált a cR visszaállt fölénye (miután normális felkészülést követően, egy nightcupon rendkivül könnyedén verte az Ex.Duo-t). Tudtommal én voltam az első (javitsatok ki ha tévedek, nem nagyzolni akarok) aki -magyar szinten komoly- külföldi klánba igazolt. Hogy miért tartom ezt sarkallatos pontnak? Nos azért mert a környező országokban ez teljesen normális, nálunk viszont mind a mai napig nem játszanak sokan nemzetközi klánokban. Ez akaratlanul aránytalan nagy magyar klánbéli közöséget szül. Ennek természetesen több oka is van: az egyik mindenbizonnyal a magyar oktatás számlájára irható, hiszen elkeseritően kevesen beszélnek legalább egy idegennyelvet. A másik ok azon játéktudás beli szakadék ami a magyar és a nemzetközi klánok közt van. Ez tulajdonképp egy ördögi kör: a magyar klánok maguktól nem fognak javulni, mivel nálunk a plafon a mid-/mid, külföldre viszont éppen ezért nem tudnak igazolni. Nézz körbe: az NMI-n kivül szinte az összes komolyabb magyar játékos azért tart ott ahol, mert külföldi klánban nagyobb tapasztalatra tett szert, ez pedig játéktudásban és kommunikációban is meglátszik. Szerintem a közösség jelenlegi helyzetét több dolog is árnyékolja. Egyrészt az hogy a Valve pub-barát politikát folytat (update-ek, a játék túlzottan alacsony ára) minek köszönhetően az alsó korhatár egyre inkább kitolódott. Másrészről a közösség megpróbál olyan belterjes maradni mint azon régi időszakban amit megpróbáltam visszaadni valamennyire ezen irásomban; ez viszont ennyi emberrel már nem megy. A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni. Szerintem bármely komolyabb külföldi játékos kinevetné azon ketdeményezést ahol low+/mid- mentorok oktatnak low klánokat (álá Nightbox). Egyébiránt akár hiszed akár nem, van tapasztalatom a mentorkodásban, véleményem ettől független.


Tudom, tudom: tldr. Viszont legalább remélem átérzed milyen egy wall-o-textet olvasgatni. :D Ezek után pedig kérlek ne állitsd hogy zsebretett kézzel állok olyan dolgok mellett amik igenis jók, csak én nem látok bele. Köszönöm amennyiben végigolvastad/végigolvastátok és elnézést az esetleges helyesirási hibák miatt, már csak papiron vagyok bölcsész hallgató. :D


puszi,


Fodi
(előre is elnézést, félrészeg vagyok lehet mondok olyan dolgokat, amiket nem szoktam)

Ez nagyszerű, és szívesen olvasgatok nosztalgikus írásokat, mert mindig van bennük valami szentimentális és elragadó, de bevallom, nem nagyon látom át, hogy a magyar klántörténet hogyan vág ide.
Ez mind oké, hogy így kezdődött, de nem ez a helyzet ma. El kell ismerni, a pub egy rakás szar, egy játszhatatlan, élvezhetetlen fos. Ez önmagában annak, aki a kompetitív szférában játszik, még nem lenne gond, de ha egy friss játékos feljön, és azt tapasztalja, hogy 20ból 19szer úgy hal meg, hogy az sem tudja mi történt (értsd: faszmakk), akkor bizony nem hogy új vér nem árad a játékba, hanem inkább a halála felé halad.

Véleményem szerint nem mindenkinek célja, hogy high legyen. Ezt most lehet, hogy rosszul gondolom, mert ezúttal magamból indulok ki. Én személyesen azért warozok, meg vagyok ott pl.: etf2l-en, mert nagyobb kihívást és ezáltal nagyobb élvezetet jelent a játék. Ha ugyanilyen "jó" lenne a pub, akkor oda járnék, és szarnék magasról a warok szervezgetésére ölt időbe és energiába. Úgy gondolom, hogy a kis csapatok java része ugyanezt szeretné. Ezért nem érzem azt bajnak, hogy egy mid - / mid játékos segíti a low- / low csapatot. Ha tovább akarnak fejlődni, amúgy is kurvamindegy milyen mentoruk van, mert a csapatnak együtt kéne megtalálni a neki megfelelő taktikát, összhangot. A mentor mindössze a kiinduló alapot adná meg ehhez.
És félreértés ne essék: nem filantrópiából akarom ápolgatni a csimóták lelkét. Hanem (szégyen, nem szégyen) azért, hogy a magam számára is egy élvezetesebb játékélményt tegyek lehetővé, és hogy ne az legyen már, ami sok más online játékban (nekem RTS-ek területén van tapasztalatom), hogy: már megint egy kurva magyar, biztos faszfej lesz (amúgy 10-ből 9-szer RTS-ben azok, nosztalgia itt is:)).

Most alszom.

U.i.: külön köszönöm a szakmám felemlegetését: ha valakinek kellek jelezzen itt üzenetben, vagy steamen írjon rám. 4 000 - 6 000/ órát kérek (igen, attól függ hogy gumival, vagy gumi nélkül). [ez egy vicc volt]
avatar #109
kappan 2010. július 4. 739 hozzászólás 480.
"Ígyis látom, hogy mások is kacsingatnak elfele más játékok irányába, nem is kicsit... ki bfbc2...ki más..." OOOOHAI FX :D
Mindettől független én még mindig szívesen megyek fel pubolni, és ha felmegyek általában azért megyek fel, mert szeretek, akármi ellenére. Kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk. Aktív admingárda teljesen megoldható dolog lenne szvsz.

@Bubi: Nagyon szép és idilli dolog az amit te itt felvázolsz. De sajna vedd észre hogy a bilibe lóg a kezed és már könyékig szaros. A mentorálás nagyon szép és nagyon jó dolog, ritkább pillanataimban még én is fontolóra vettem hogy segítsek xy-nak, de a végén rájövök, hogy fölösleges. Mert, ha megnézed, aki most dominálja a magyar közösséget magától tanult meg játszani. Még mi is magunknak köszönhetjük, hogy addig jutottunk ameddig, mert hiába segített Basi a legeslegelején, az még nagyon kevés lett volna. Itt a nyár, ha komolyan gondoljátok, akkor toljatok napi 3 esetleg 5 pcwt 2 hét után lesz hozadéka. Meg ha taktikára van szükség, akkor div3-4es, vagy esetleg div1es demok vannak tessék megnézni. Nem mentorálás kell, hanem akarat, de ismételten mindenki föntről várja a segítséget. Ha valaki a hónotok alá nyúl, az csak citrompótló a saját magatok által elért szinttel szemben. Szóval az általad említett kitartás, és akarat nem mentor, hanem játékos részről hiányzik, és azért vagyunk ott ahol.
"Bunfi gondolatainak magyar hangja" by Pozi
avatar #108
Válasz Fodishow #107. hozzászólására
Alapvetően az a baj hogy hiába irsz litániát a dologból ha egyáltalán nincs igazad mivel abszolúte nem látsz bele a dolgokba: hogy milyen volt régen a klánok helyzete, milyen most és milyen próbálkozások voltak ennek javitására. Ha ezekkel tisztában volnál bizonyára nem játszanád a "Mentsük meg a bénákat" táblát lengető aktivistát. Viszont ha már belekezdtél és láthatóan rászántad az időt a dologra akkor elkezdek mesélni.


Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban, 2008 eleje tájékán kicsiny hazánk szülöttei immár magyar szervereken kezdtek egyre többet és komolyabban játszani kedvenc játékukkal. Annak rendje és módja szerint a közösség kicsi volt, belterjes, viszont más online FPS-sekkel ellentétben rendkivül barátságos. Szinte mindenki ismert mindenkit és ha felmentél egy pub szererre (Kartel) akkor jó eséllyel a szerver legalább fele szimpatikus srácokból állt akikkel napi -onlne persze- kapcsolatban voltál. Egyre inkább kezdtek kialakulni az erőviszok, ezzel együtt pedig az emberek elkezdtek klánokat alapitani. A klán akkoriban inkább baráti hovatartozást jelzett. Nem hogy nemzetközi warokon nem vettek részt a csapatok, de még egymás ellen is ritkán játszottak, hiszen warmode sem volt kialakulóban. Nem volt classlimit, nem tudtuk mennyien is játszunk egy wart; az egész úgy zajlott hogy az ellenféllel egyeztetve jástzottunk 7v7, 8v8-akat, rendszerint dustbowl-on, wellen és hasonló rendkivül kompetitiv pályákon. Emlékszem mikor az első warunkat játszottuk a c_C ellen, mi után 1órán át beszéltem az ellenfél vezetőjével aki lelkes tanácsokkal látott el minket hogyan is lehetnénk jobbak. Csöndben teszem hozzá hogy mostani szemmel nézve ők is a low alsó határát súrolgatták. Kezdtek tehát kialakulni a klánok, a kisebb közösségek az éterben. A warok mindig barátian zajlottak, lehetett szó, bármilyen arányú vereségről. Az első komolyabb fordulópont talán akkor volt mikor a c_C elkezdett nemzetközi warokat játszani, majd ezek után a klán két részre szakadt: arra amelyik inkább szórakozásból pubon és csak havi 1-2x warozna és arra amelyik valóban napi rendszerességgel szeretett volna komolyabb eredményeket elérn; igy született meg az XH és Tomee által vezett cR. Nem titkolt céljuk volt hogy nemzetközi szinten is ütőképes csapatot hozzanak össze és folyamatosan gyakoroljanak. Ekkoriban egyébiránt két komolyabb klán volt hazánkban: az emlitett cR (akik akkoriban az elitet képviselték) és egy rendkivül ütőképes baráti társaság, név szerint az MsC. Első meccsükön utóbbi győzedelmeskedett, innentől fogva viszont a cR olyan aktivan és elszántan gyakorolt hogy hatalmas különbség alakult ki köztük és a többi nagyjából 5-6magyar klán között. Mivel ekkoriban már kezdett kialakulni a kompetitiv szféra, igy az OGC vezetése gondolt egy merészet és nightcupok szervezésére adta a fejét. A kupák rend szerint havi rendszerességgel zajlottak. Akkoriban persze birálták/tuk néhol a szervezést, de igy visszagondolva sokkalta jobb volt mint a mostaniak. Minden játékos közös chatben beszélhetett, egyből láttuk az eredményeket és gyorsan mentek a meccsek. A cR uralma egyértelmű volt, ez azonban katalizáló erővel hatott a kisebb klánokra; mindenki őket szerette volna utólérni. Ez mindazonáltal nagyon sokáig nem sikerült, egészen addig mig egy arctalanul fiatal csapat, az eX.Duo el nem kezdett komolyabban játszani. A srácok rohamosan fejlődve villámgyorsan Magyarország 2.legjobb csapatává fejlődték ki magukat és azon kevesek közé tartoztak akik már külföldiekkel szemben is kezdték megállni a helyüket (low+/mid- tudtommal). Ezek után elkerülhetetlen volt a nagy összecsapás: a cR. nagy öregjei, a szfére krémje és a feltörekvő tehetségek az eX.Duoból. Első összecsapásuk egy pcw keretein belül történt ahol a cR nem hozta a formáját és az eX.Duo relative komoly fölénnyel győzedelmeskedett. Valahol ide helyezném azt a fordulópontot, ahonnan a magyar közösség elkdezdett lefelé süllyedni. Az eX.Duo a felgyülemlett bizonyitási vágyát nem titkolt hencegéssel fejezte ki, a csapatokat pedig megosztotta a nem várt eredmény. Innentől egyre több fiatal klán alakult (korábban ritkaság volt 16éven aluli komolyabb játékos, minő véletlen, ugye Bubi) és egyre inkább terhessé vált a cR visszaállt fölénye (miután normális felkészülést követően, egy nightcupon rendkivül könnyedén verte az Ex.Duo-t). Tudtommal én voltam az első (javitsatok ki ha tévedek, nem nagyzolni akarok) aki -magyar szinten komoly- külföldi klánba igazolt. Hogy miért tartom ezt sarkallatos pontnak? Nos azért mert a környező országokban ez teljesen normális, nálunk viszont mind a mai napig nem játszanak sokan nemzetközi klánokban. Ez akaratlanul aránytalan nagy magyar klánbéli közöséget szül. Ennek természetesen több oka is van: az egyik mindenbizonnyal a magyar oktatás számlájára irható, hiszen elkeseritően kevesen beszélnek legalább egy idegennyelvet. A másik ok azon játéktudás beli szakadék ami a magyar és a nemzetközi klánok közt van. Ez tulajdonképp egy ördögi kör: a magyar klánok maguktól nem fognak javulni, mivel nálunk a plafon a mid-/mid, külföldre viszont éppen ezért nem tudnak igazolni. Nézz körbe: az NMI-n kivül szinte az összes komolyabb magyar játékos azért tart ott ahol, mert külföldi klánban nagyobb tapasztalatra tett szert, ez pedig játéktudásban és kommunikációban is meglátszik. Szerintem a közösség jelenlegi helyzetét több dolog is árnyékolja. Egyrészt az hogy a Valve pub-barát politikát folytat (update-ek, a játék túlzottan alacsony ára) minek köszönhetően az alsó korhatár egyre inkább kitolódott. Másrészről a közösség megpróbál olyan belterjes maradni mint azon régi időszakban amit megpróbáltam visszaadni valamennyire ezen irásomban; ez viszont ennyi emberrel már nem megy. A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni. Szerintem bármely komolyabb külföldi játékos kinevetné azon ketdeményezést ahol low+/mid- mentorok oktatnak low klánokat (álá Nightbox). Egyébiránt akár hiszed akár nem, van tapasztalatom a mentorkodásban, véleményem ettől független.


Tudom, tudom: tldr. Viszont legalább remélem átérzed milyen egy wall-o-textet olvasgatni. :D Ezek után pedig kérlek ne állitsd hogy zsebretett kézzel állok olyan dolgok mellett amik igenis jók, csak én nem látok bele. Köszönöm amennyiben végigolvastad/végigolvastátok és elnézést az esetleges helyesirási hibák miatt, már csak papiron vagyok bölcsész hallgató. :D


puszi,


Fodi
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...
avatar #107
Fodishow 2010. július 4. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Bubicica #104. hozzászólására
(Előre is mondom, kommentem felvilágosító jellegű, nem támadó)

Hát igen... el is felejtettem, hogy sokkal jobb a parton állni fenékbe dugott kézzel, és azt mondani, hogy úgysem lehet neki semmit sem csinálni, és nem tenni semmit. Valóban kényelmes. Aztán meg megint jöhet egy kör sírva toporzékolás, hogy milyen kaka a pub, hogy az új klánok is kakák és az egész kaka és hogy miért nem lesz ez az egész jobb magától? Mert ugye a dolgok így működnek, hogy jobbak lesznek maguktól. Titok jön: nem így működnek. Azzal, hogy valaki időnként elpanaszolja, hogy mennyire rossz minden, semmivel nem vagyunk előrébb, mert ezzel a java társaság tisztában van. De valaha tett már valaki valamit azért, hogy ez ne így legyen? Most komolyan, milyen jogon sír itt néhány ember, ha még csak a kisujjukat sem mozdították annak érdekében, hogy valamit próbáljanak javítani a jelenlegi helyzeten? Szarjunk az egészre/bele mindenbe hozzáállás még nem vitt előre semmilyen ügyet, bár határozottan egyszerűbb. Hogyha néhányan nem csak arra koncentrálnának, hogy hogyan tudunk a másikkal kicseszni, vagy egyszerűen lehurrogni, akkor esetleg még lehetne is valami. Nem (csak) a 12-15 évesekkel van a probléma. A probléma alapvetően az, hogy pofázás van, cselekvés meg semmi. A pofázás alatt nem az egysoros félszellemes hozzászólásokat értem, mert az még annak sem minősül.

Most Fodishow-hoz személyesen:
Nem értem mi ebben a baj. Gondolom te nyilván nem akarsz mentor lenni, senki nem is kényszerít rá. Akkor miért ne lehetne megpróbálni? Neked nem kerül semmibe, legfeljebb majd örülhetsz, ha néhány normális játékost sikerül kinevelni esetleg (feltéve, ha lesz belőle valami).

U.i.: Egyébként, ha már szóba kerültek a 12-15 évesek: ne szeretkezgessék már őket a 13-16 évesek, mert nagyon gáz. Attól, mert az egyik még a görög demokráciát, a másik meg már a római köztársaságot tanulja nem sokkal különbek. Tessék elfogadni, hogy fiatalabb nálam egy évvel. Ettől nem lesz nagyobb fiú az ember és a nemiszerve sem kezdenek el korábban pelyhedzeni.
Alapvetően az a baj hogy hiába irsz litániát a dologból ha egyáltalán nincs igazad mivel abszolúte nem látsz bele a dolgokba: hogy milyen volt régen a klánok helyzete, milyen most és milyen próbálkozások voltak ennek javitására. Ha ezekkel tisztában volnál bizonyára nem játszanád a "Mentsük meg a bénákat" táblát lengető aktivistát. Viszont ha már belekezdtél és láthatóan rászántad az időt a dologra akkor elkezdek mesélni.


Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban, 2008 eleje tájékán kicsiny hazánk szülöttei immár magyar szervereken kezdtek egyre többet és komolyabban játszani kedvenc játékukkal. Annak rendje és módja szerint a közösség kicsi volt, belterjes, viszont más online FPS-sekkel ellentétben rendkivül barátságos. Szinte mindenki ismert mindenkit és ha felmentél egy pub szererre (Kartel) akkor jó eséllyel a szerver legalább fele szimpatikus srácokból állt akikkel napi -onlne persze- kapcsolatban voltál. Egyre inkább kezdtek kialakulni az erőviszok, ezzel együtt pedig az emberek elkezdtek klánokat alapitani. A klán akkoriban inkább baráti hovatartozást jelzett. Nem hogy nemzetközi warokon nem vettek részt a csapatok, de még egymás ellen is ritkán játszottak, hiszen warmode sem volt kialakulóban. Nem volt classlimit, nem tudtuk mennyien is játszunk egy wart; az egész úgy zajlott hogy az ellenféllel egyeztetve jástzottunk 7v7, 8v8-akat, rendszerint dustbowl-on, wellen és hasonló rendkivül kompetitiv pályákon. Emlékszem mikor az első warunkat játszottuk a c_C ellen, mi után 1órán át beszéltem az ellenfél vezetőjével aki lelkes tanácsokkal látott el minket hogyan is lehetnénk jobbak. Csöndben teszem hozzá hogy mostani szemmel nézve ők is a low alsó határát súrolgatták. Kezdtek tehát kialakulni a klánok, a kisebb közösségek az éterben. A warok mindig barátian zajlottak, lehetett szó, bármilyen arányú vereségről. Az első komolyabb fordulópont talán akkor volt mikor a c_C elkezdett nemzetközi warokat játszani, majd ezek után a klán két részre szakadt: arra amelyik inkább szórakozásból pubon és csak havi 1-2x warozna és arra amelyik valóban napi rendszerességgel szeretett volna komolyabb eredményeket elérn; igy született meg az XH és Tomee által vezett cR. Nem titkolt céljuk volt hogy nemzetközi szinten is ütőképes csapatot hozzanak össze és folyamatosan gyakoroljanak. Ekkoriban egyébiránt két komolyabb klán volt hazánkban: az emlitett cR (akik akkoriban az elitet képviselték) és egy rendkivül ütőképes baráti társaság, név szerint az MsC. Első meccsükön utóbbi győzedelmeskedett, innentől fogva viszont a cR olyan aktivan és elszántan gyakorolt hogy hatalmas különbség alakult ki köztük és a többi nagyjából 5-6magyar klán között. Mivel ekkoriban már kezdett kialakulni a kompetitiv szféra, igy az OGC vezetése gondolt egy merészet és nightcupok szervezésére adta a fejét. A kupák rend szerint havi rendszerességgel zajlottak. Akkoriban persze birálták/tuk néhol a szervezést, de igy visszagondolva sokkalta jobb volt mint a mostaniak. Minden játékos közös chatben beszélhetett, egyből láttuk az eredményeket és gyorsan mentek a meccsek. A cR uralma egyértelmű volt, ez azonban katalizáló erővel hatott a kisebb klánokra; mindenki őket szerette volna utólérni. Ez mindazonáltal nagyon sokáig nem sikerült, egészen addig mig egy arctalanul fiatal csapat, az eX.Duo el nem kezdett komolyabban játszani. A srácok rohamosan fejlődve villámgyorsan Magyarország 2.legjobb csapatává fejlődték ki magukat és azon kevesek közé tartoztak akik már külföldiekkel szemben is kezdték megállni a helyüket (low+/mid- tudtommal). Ezek után elkerülhetetlen volt a nagy összecsapás: a cR. nagy öregjei, a szfére krémje és a feltörekvő tehetségek az eX.Duoból. Első összecsapásuk egy pcw keretein belül történt ahol a cR nem hozta a formáját és az eX.Duo relative komoly fölénnyel győzedelmeskedett. Valahol ide helyezném azt a fordulópontot, ahonnan a magyar közösség elkdezdett lefelé süllyedni. Az eX.Duo a felgyülemlett bizonyitási vágyát nem titkolt hencegéssel fejezte ki, a csapatokat pedig megosztotta a nem várt eredmény. Innentől egyre több fiatal klán alakult (korábban ritkaság volt 16éven aluli komolyabb játékos, minő véletlen, ugye Bubi) és egyre inkább terhessé vált a cR visszaállt fölénye (miután normális felkészülést követően, egy nightcupon rendkivül könnyedén verte az Ex.Duo-t). Tudtommal én voltam az első (javitsatok ki ha tévedek, nem nagyzolni akarok) aki -magyar szinten komoly- külföldi klánba igazolt. Hogy miért tartom ezt sarkallatos pontnak? Nos azért mert a környező országokban ez teljesen normális, nálunk viszont mind a mai napig nem játszanak sokan nemzetközi klánokban. Ez akaratlanul aránytalan nagy magyar klánbéli közöséget szül. Ennek természetesen több oka is van: az egyik mindenbizonnyal a magyar oktatás számlájára irható, hiszen elkeseritően kevesen beszélnek legalább egy idegennyelvet. A másik ok azon játéktudás beli szakadék ami a magyar és a nemzetközi klánok közt van. Ez tulajdonképp egy ördögi kör: a magyar klánok maguktól nem fognak javulni, mivel nálunk a plafon a mid-/mid, külföldre viszont éppen ezért nem tudnak igazolni. Nézz körbe: az NMI-n kivül szinte az összes komolyabb magyar játékos azért tart ott ahol, mert külföldi klánban nagyobb tapasztalatra tett szert, ez pedig játéktudásban és kommunikációban is meglátszik. Szerintem a közösség jelenlegi helyzetét több dolog is árnyékolja. Egyrészt az hogy a Valve pub-barát politikát folytat (update-ek, a játék túlzottan alacsony ára) minek köszönhetően az alsó korhatár egyre inkább kitolódott. Másrészről a közösség megpróbál olyan belterjes maradni mint azon régi időszakban amit megpróbáltam visszaadni valamennyire ezen irásomban; ez viszont ennyi emberrel már nem megy. A magyar tf2 "scene" igenis egy vizfejű gyerek, akin hiába próbál pszichológus segiteni: ide fizikai beavatkozás kell. Igenis tessék tanulni, külföldi klánba menni, vagy ha valaki magyar klánban játszik (ami félreértés ne essék, nagyon is dicséretes) és vannak elvárásai akkor adjon bele mindent amit csak tud. Először bizonyitson és csak után kérjen (és nem követeljen) dolgokat. Amig ezt nem látom, addig én nem vagyok hajlandó segiteni. Szerintem bármely komolyabb külföldi játékos kinevetné azon ketdeményezést ahol low+/mid- mentorok oktatnak low klánokat (álá Nightbox). Egyébiránt akár hiszed akár nem, van tapasztalatom a mentorkodásban, véleményem ettől független.


Tudom, tudom: tldr. Viszont legalább remélem átérzed milyen egy wall-o-textet olvasgatni. :D Ezek után pedig kérlek ne állitsd hogy zsebretett kézzel állok olyan dolgok mellett amik igenis jók, csak én nem látok bele. Köszönöm amennyiben végigolvastad/végigolvastátok és elnézést az esetleges helyesirási hibák miatt, már csak papiron vagyok bölcsész hallgató. :D


puszi,


Fodi
avatar #106
Pityubaa 2010. július 3. 256 hozzászólás 1339.
Nem unjátok már a szájkaratét?
avatar #105
FX0 2010. július 3. 111 hozzászólás 2456.
Ebben van vmi igazság mondjuk, mert ugye a megbeszélés után cselekedetet még nem láttam. Szerintem akiknek van ,,joguk" a változtatáshoz, azoknak már lett volna idejük ezt eszközölni.







Mennék játszani HA



- nem 2 server lenne -> fél órákat kell várni mire bekerülök





HA lenne aktív admin gárda (sztem ez könnyen megoldható, mert ugye sok kocka van)



- Vki pofázik? 1 hét ban...megint? 1 hónap. Akinek ez nem tetszik mehet külföldi only 2fort noob serverekre játszani. Sok választás nincs :]







De hát sok a ,,HA" szócska :]



Vmelyik nap már felmerült bennem, hogy itthagyjam ezt a szart, ÉN a egyik legnagyobb tf2 fan, imádok játszani ezzel a játékkal, de egyszerűen nincs kedvem mostanában... Ígyis látom, hogy mások is kacsingatnak elfele más játékok irányába, nem is kicsit... ki bfbc2...ki más...
avatar #104
Bubicica 2010. július 3. 169 hozzászólás 1814.
(Előre is mondom, kommentem felvilágosító jellegű, nem támadó)

Hát igen... el is felejtettem, hogy sokkal jobb a parton állni fenékbe dugott kézzel, és azt mondani, hogy úgysem lehet neki semmit sem csinálni, és nem tenni semmit. Valóban kényelmes. Aztán meg megint jöhet egy kör sírva toporzékolás, hogy milyen kaka a pub, hogy az új klánok is kakák és az egész kaka és hogy miért nem lesz ez az egész jobb magától? Mert ugye a dolgok így működnek, hogy jobbak lesznek maguktól. Titok jön: nem így működnek. Azzal, hogy valaki időnként elpanaszolja, hogy mennyire rossz minden, semmivel nem vagyunk előrébb, mert ezzel a java társaság tisztában van. De valaha tett már valaki valamit azért, hogy ez ne így legyen? Most komolyan, milyen jogon sír itt néhány ember, ha még csak a kisujjukat sem mozdították annak érdekében, hogy valamit próbáljanak javítani a jelenlegi helyzeten? Szarjunk az egészre/bele mindenbe hozzáállás még nem vitt előre semmilyen ügyet, bár határozottan egyszerűbb. Hogyha néhányan nem csak arra koncentrálnának, hogy hogyan tudunk a másikkal kicseszni, vagy egyszerűen lehurrogni, akkor esetleg még lehetne is valami. Nem (csak) a 12-15 évesekkel van a probléma. A probléma alapvetően az, hogy pofázás van, cselekvés meg semmi. A pofázás alatt nem az egysoros félszellemes hozzászólásokat értem, mert az még annak sem minősül.

Most Fodishow-hoz személyesen:
Nem értem mi ebben a baj. Gondolom te nyilván nem akarsz mentor lenni, senki nem is kényszerít rá. Akkor miért ne lehetne megpróbálni? Neked nem kerül semmibe, legfeljebb majd örülhetsz, ha néhány normális játékost sikerül kinevelni esetleg (feltéve, ha lesz belőle valami).

U.i.: Egyébként, ha már szóba kerültek a 12-15 évesek: ne szeretkezgessék már őket a 13-16 évesek, mert nagyon gáz. Attól, mert az egyik még a görög demokráciát, a másik meg már a római köztársaságot tanulja nem sokkal különbek. Tessék elfogadni, hogy fiatalabb nálam egy évvel. Ettől nem lesz nagyobb fiú az ember és a nemiszerve sem kezdenek el korábban pelyhedzeni.
avatar #103
Fodishow 2010. július 3. 115 hozzászólás 2400.
Válasz Bubicica #102. hozzászólására
Hát átolvasod még egyszer, akkor kiderül, hogy nem ezt írtam.

A mentor nyilván maga dönti el, hogy kinek segít és kinek nem. Logikusan a kis csapat keresi fel őt, és nem ő rohan oda minden jött ment alakulathoz. Feltételezem senkit sem köveznek meg, ha azt mondja, hogy bocs, nektek nem segítek, mert nem vagytok szimpatikusak. Számomra is vannak nem szimpatikus emberek, nem is nagyon tartom velük a kapcsolatot. Esetleg azt is mondhatja, hogy amíg ilyen hímvesszőfő módjára viselkedtek és beszéltek, addig biztosan nem segítek nektek sem én, sem más mentor. Ezzel is talán vissza lehetne fogni a "tiszteletlen" embereket.

Ha mentor megítélése szerint érdemes időt és energiát beleölni egy csapatba, akkor kezdődhet a dolog.

Bubi
...aztán a csoki elöntötte a búzamezőket és hipp-hopp igy lett a chocapic. Ébresztő!